САЙТ БІБЛІОТЕКАРЯ НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №5 СИНИЦЬКОЇ ОКСАНИ АНАТОЛІЇВНИ

Посвята в читачі!

Позакласний захід для учнів 1-х класів



ПОСВЯТА В ЧИТАЧІ

Захід для 1 класу

Дійові особи:

Ведуча 

Баба Яга

Королева книг

Червона шапочка

Буратіно

Буквар

Почтальон Пєчкін

 

Хід заходу.

 

Ведуча. Добрий день, дорогі друзі! Я дуже рада зустрічі з вами. Я так довго на неї чекала, що мені якнайшвидше хочеться познайомити вас з мешканцями ось цього дивовижного Королівства. А хто з вас знає, як називається це королівство?

-         Королівство кривих дзеркал

-         Королівство Кощія Безсмертного

-         Королівство Нептуна

чи

-         Книжкове королівство?

 

Діти. Книжкове.

Ведуча. А чи знаєте ви, що книги мають назви? Як кожне місто і село, вулиця і площа, дерево і травичка мають назву, так і книги мають свою. З якою найпершою книгою ви познайомились 1 вересня?

 

Діти. Буквар.

Ведуча. Чи знаєте ви, скільки років буквареві? А справді скільки? Хто б міг подумати, що перший слов’янський буквар було надруковано ще у 1574 році. Зробив це Іван Федоров – людина, яку знає тепер увесь світ. А сталася ця знаменна подія у Львові! Тож давайте разом порахуємо… буквареві зараз 430 і 6 років.

На світі є багато книг: товстих і тонких, сумних і веселих, яскравих, маленьких і великих, але одна книга є начальником всіх книг – це “Буквар”

 

                            (Виходить учень, читає вірш)

 

Є книг багато – радісних і печальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

Але одна книжкам усім начальник,

І звуть її по-простому – Буквар.

Він нас повів по буквах, як по східцях,

Як по життю, по сторінках своїх.

І от привів нарешті, - подивіться –

У мудрий світ чудесних скарбів – книг.

 

Ведуча. Бібліотека -  це справді книжкове королівство, в якому живуть різні книги і їхні герої. Багатьох ви знаєте ще з дитячого садочка. Ви добре знайомі з курочкою Рябою, Колобком, Паном Коцьким, Лисичкою, а також із іншими персонажами. А наскільки добре ви їх знаєте, ми зараз провіримо.

Я буду називати перші слова з народної казки, а ви маєте продовжити.

     Іван Царевич і … сірий вовк.

     Сестриця Оленка і братик … Іванко.

     Царівна … Жаба.

     Лисиця і … Журавель.

     Гуси - … Лебеді.

     Білосніжка і сім … гномів.

     Мороз … Іванович.

 

Ведуча. Молодці! Сподобався конкурс? Тоді проведемо ще. Є у мене одна книжечка з казки, де все переплутано. Злий чарівник дуже не хотів, щоб діти слухали казки. Ви уважно слухайте, знайдете помилку, хлопайте у ладошки.

 

Гра «Виправ помилки у казці.»

Ведучий розповідає відому казку, замінюючи в ній деякі слова. Діти, що помітили помилку, повинні плескати у долоні.

 

  1. Жила собі на світі дівчинка. Звали її Зелена Шапочка. Покликала якось дівчинку тіточка і співає їй:

 -- Дочко моя, синій Кашкетик! Піди сьогодні до дідуся. Віднеси йому футбольний м’яч і кеди.

-- Добре, -- сказала Жовта Шапочка. Узяла булочки і пішла... .

 

2.  Жила собі коза. І було в неї семеро гарненьких маленьких цуценят. Одного разу зібралась коза піти з дому. І каже своїм пухнастим діточкам: «Кошенята мої дітки, піду - но я на ставок. Наловлю для вас шоколадних рибок. А ви будьте розумними-розумними, поводьтеся добре, а двері вхідні всякому відчиняйте, хто в них постукає».

 

 Ведуча. Молодці! Сподобалось? Тоді проведемо ще.   Підкажіть, що в казці не такЯ читаю, а ви виправляєте.

Читає уривки казок, а глядачі виправляють.

 

  1. Вовк опустив хвоста в ополонку і сидить. А лисичка бігає по березі та примовляє: «Мерзни, мерзни, вовчий ніс».                                                                       (Хвіст)
  2. «Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка. Тай загубив дід шапку.»              (Рукавичку)
  3. «Були собі дід та баба, та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід просить: «Бабусю, спечи нам коровай!».                                                                      (Колобок).
  4. «Жили собі півник та двоє мишенят. Ото якось підмітав півник у дворі та знайшов картоплинку.»                                                                               (Колосок)
  5. «В одному лісі жила Коза. І було у неї четверо козенят.»                            (Семеро).
  6. «Жили дід і баба. І такі вони бідні – не мають нічого. Ото баба і каже дідові: «Зроби, діду, мені гречаного бичка.»                                                                     (Солом’яного)
  7. «Були собі дід і баба. І були у них дві дочки. Бабина дочка цілий день працює. А дідова дочка знай собі їсть та спить.»                                                        (Дідова, бабина)
  8. «Сіла дівчина та пряде. Коли це летить каченят табунок. Побачили її і співають:

-- Онде наша діва, онде наша іва,

Скиньмо по листочку,                                                              (пір’ячку)

Нехай летить з нами.»

 

У супроводі музики вибігає Баба Яга.

 

Ведуча. Діти, до нас у гості завітала Баба Яга. Ви здогадуєтесь, з якої вона казки? Правильно. З казки про Івасика-Телесика.

 

(Баба Яга бігає по сцені, вишукує когось.)

 

Ведуча.  Люба бабусю, кого ви тут шукаєте? Івасика-Телесика забрало лебедятко на крилятках і понесло до матінки, до батечка.

 

Баба Яга. Ну, Телесика я ще впіймаю, а зараз я ловлю іншого хлопчика – Буратіно. Знаєте, що він задумав? Подарувати чарівного ключика дітям, щоб вони могли багато читати, знати, і все про мене довідатись. Я цього не хочу!

 

Ведуча. Вгамуйтесь, шановна бабусю. Краще привітайтесь з дітками. Бачите – публіка!

 

Баба Яга. (нюхає все довкола). Та не бачу я ніякого бублика.

 

Ведуча. Та не бублика, а публіка.  Привітайтесь з дітками.

 

Баба Яга. (стає в загрозливу позу). Добрий день, коли ви голову не морочите, а побитися зі мною хочете.

 

Ведуча. Бабусю, у нас свято, а ви битися. І вам не соромно?

 

Баба Яга. Свято? А яке?

 

Ведуча. Урочисто приймаємо дітей у читачі. Привітайте їх.

 

Баба Яга. Не дозволю, не дозволю! Все одно спіймаю отого поганця Буратіно. Не дозволю!  (вибігає зі сцени.)

 

Ведуча.  Гадаю, їй не вдасться спіймати Буратіно, адже в нього стільки друзів. Правда ж, дітки? Та й гостей ми запросили до нас, тільки щось довго ніхто не приходить.

 

(Звучить музика. Вибігає Буратіно з ключиком в руках).

 

Буратіно. Любі друзі! Я утік від баби Яги і приніс чарівного ключика вам. Сьогодні ви станете читачами нашої бібліотеки і для вас відчиняться двері в чудовий, чарівний світ книжкового королівства. Бажаю вам всім берегти книги.

(Вручає ключик дітям.)

 

Ведуча. А що то за королівство, в якому немає королеви? Діти, а чи хочете ви познайомитись з королевою книг?

 

Діти. Хочемо!

 

(Звучить ніжна мелодія. Входить Королева книг).

 

Королева. Ну ось ми і зустрілись, мої маленькі друзі! Я – Королева книг, а це (обводить руками навколо себе) моє королівство. Ви хочете бути читачами мого королівства?

 

Діти. Так!

 

Королева. Тоді вирушаймо в путь. Я познайомлю вас з мешканцями свого королівства. Але пам’ятайте: “Вони мовчки говорять, добре мудрують”.   А щоб не заблукали в широких коридорах мого королівства, ви повинні назвати пароль або чарівне слово. Нехай цим чарівним словом будуть вірші про книгу.

 

 

 

Книги, книги на полицях,

Завжди тихо поміж них,

Та, яку ти розгорнеш,-

То й легенда поміж них

То в одній синіє море,

В іншій криється тайга.

А ось в ній – Північний полюс,

Де морози й віхола.

 

Все, що серце і що розум

Вік творили не один,

Повизбирувало людство

В книги – перли із перлин.

Як краплини у Дніпрі,

Як зірок угорі,

Як листки на гіллі,-

Стільки книг на Землі.

 

Є великі і малі,

Є легкі і важкі.

На полицях, в столі –

Наші друзі – книжки!

Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті -

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Сторінки книжок завітних

Всіх нас доброго навчать –

Працювати і учитись,

І Вітчизну шанувать.

 

Королева.  Дякую за гарні вірші. Поки діти сідають на місця, Буратіно, зустрінь будь ласка нашу гостю.

 

Звучить музика. Наперед виходить Червона шапочка.

 

         Якщо довго, довго, довго,

Якщо довго по доріжці.

Якщо довго по стежинці бігать,

Тупать і стрибать,

То напевно, то напевно,

То звичайно, то звичайно,

То можливо. То можливо,

Можна в школу нам прийти.

Приспів.

А-а – вчаться там діти великі і малі.

А-а – знань їм багато дають вчителі.

А-а – там навчаються читати,

А-а – і писати й рахувати,

А-а – там цікаво всім завжди.

 

Королева. Діти, ви впізнали хто це? Правильно, це наша улюблена казкова героїня. Здрастуй, Червона Шапочка!

 

Червона Шапочка. Привіт усім. Я дуже рада, що ви мене запросили на свято. Але крім вітання у мене для вас є сюрприз. Вгадайте, що в моєму кошику.

 

Буратіно. Звісно що. Пиріжки несеш від бабусі.

 

Червона Шапочка. А от і не вгадав. Ніякі там не пиріжки, а загадки для школярів.

Йшла я по лісі і знайшла багато різних речей, які згубили герої різних казок. Вгадайте, чиї вони?

ЧШ показує речі, діти вгадують, з якої це казки.

Червона Шапочка. А ще у мене є для вас загадки.

 Слухайте уважно!

ЧШ зачитує загадки для дітей.

 

         Червона Шапочка. Ви молодці, дітки! Як приємно, що ви знаєте багато казок. Такі розумні діти. (Потім уходить.)

(Звучить мелодія. Чується сильний стукіт у двері.)

 

Королева. А хто це так стукає? Буратіно, подивись, будь ласка.

 

Буратіно.  Зараз подивлюся. Тут на порозі стоїть скринька. Ой, яка краса! А хто ж це надіслав?

(Віддає скриньку Королеві).

 

Королева. Діти, подивимося, що в скриньці?

 

Діти. Так!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Королева. (виймає лист). Хтось із моїх мешканців хоче привітати вас, любі першокласники, зі святом. Цікаво, хто це?

Лист.  Здраздуйте ребйонкі!

(Ой, який жах, хто це так безграмотно пише?)

 Надіслаю вам письмєцо з порадами, що робить, щоб стать “гарним” читачем, а іще щоб вас похвалілі.

(Це дуже добре отримати гарну пораду, а ви любите, коли вас хвалять за гарний вчинок чи роботу, або за гарну оцінку?).

 ось мої поради для вас!

-         Прокидайтесь вранці якомога пізніше, тоді ви обізятельно запізнетеся на уроки.

(Діти. Невже ви виконаєте цю пораду?).

-         Портфель ще з вечора готуй

(це справжня і дуже гарна порада)

-         спочатку поклади туди підручники, до них долий відро води!!!

(Та хто ж це навчає вас такому?)

-         Дрібненько зошити поріж.

     Гарненько розмішай…

     Але це ти сам не їж,

     Товаришу віддай!

 

Королева. Ні, діти! Ми з вами знаємо, що книги і зошити – наші друзі і помічники. А хіба можна так поводитись з друзями?

 

Діти. Ні!

 

Королева. Ось і підпис. “Цілую. Ваша найкраща подруга Баба Яга.”

 

Буратіно. Шановна Королево, ви не бійтеся за своїх підданих. Ці діти ніколи не скривдять книги, бо вони люблять читати і знають правила поводження з книгою.

 

Королева. А що буває з книгами, якщо не дотримуватись правил?

 

(Вбігає Баба Яга.)

 

Баба Яга. Ой –ой-ой! Горенько ж яке! Я завжди відносилась до книг так , як вам порадила. А вони втекли! Я ж нічого їм не зробила, тільки вдарила кілька разів нею Кощія та вчора забула біля своєї хатинки. А вночі дощ пішов. Ранком пішла шукать, а їх нема. Що мені робити, як я без них тепер жити буду?

 

Королева. А чи захочуть книги повертатись до тебе? Їм краще буде у затишній бібліотеці, разом з іншими книжечками стояти на чистій полиці, і читати їх будуть хороші, добрі діти, які не залишатимуть книги під дощем.

 

Баба Яга.   А як я буду без книжки? Я ж її дуже люблю.

 

Королева. Ну, якщо любиш, то прочитай та запам’ятай такі правила поводження з книжкою.

 

Баба Яга. (читає і коментує)

  1. Беріть книжки чистими руками. (Я їх ніколи не мию)
  2. Не перегинай книжки. Бо від цього випадають сторінки. (Звертається до дітей). А ви теж перегинаєте книжки, як і я?
  3. Не кладіть у книжку олівців та інших предметів, бо від цього вона рветься. (Ніколи б не подумала).
  4. Не загинайте сторінки, користуйтесь закладками. (А в мене їх немає).
  5. Не читайте книги під час їжі. (А коли ж?)
  6. Щоб книга чи підручник довше служили вам, обгорніть їх. (У мене ж жодна книжка не обгорнута).

 

Королева. Чи запам’ятали ці правила ви, любі діти? А ти, Баба Яга?

 

Баба Яга. Я все зрозуміла, обов’язково виправлюсь. Можна я побіжу зараз провідаю свої книжечки, а може і допоможу їм? До побачення, діти. (Баба Яга уходить).

 

Королева.  Любі друзі. Бережіть книги, любіть їх!

 

(Чується стук у двері).

 

Почтальон Пєчкін. Відчиняйте двері, прошу!

 

Королева. Хто це стукає до нас?

 

Почтальон Пєчкін.   Це чарівний листоноша, кожен день в той самий час.

 

Королева. Листи, телеграми? Цікаво, цікаво! Хто ж це нам надіслав.?

 

Почтальон Пєчкін. (відкриває конверт і дістає листа, читає).

 ЛИСТ. “Любі першокласники! Вітаю всіх вас із святом. Бажаю успіхів у навчанні. Будьте гарними читачами! Бережіть книги! 

                  Ваш Колобок.

P.S. Cвоє вітання передають й інші мешканці книжкового королівства, а хто вони – спробуйте відгадати.”

 

Королева. Читай, Пєчкін, а дітки нехай відгадують, від кого ці послання.

 

Почтальон Пєчкін. (читає телеграми).

  1. Надсилаю телеграму і дуже вас благаю. Заспокойте діда й бабу, нехай вони не плачуть. Знесу їм яйце, не просте, а золоте.  (курочка Ряба)
  2. Терміново! Терміново! Котику-братику! Несе мене лиска по каменю-мосту на своєму хвосту! Порятуй мене!  (Котик і Півник)
  3. З’їв семеро козенят, болить живіт.  (Вовк із казки “Семеро козенят”)
  4. Пришліть, будь ласка, нам краплі. Ми жабами об’їлись, і в нас животи розболілись. (Чаплі з казки “Доктор Айболить”).
  5. Дорогі гості, допомагайте – павука-злодія зарубайте! (Муха з казки “Муха -Цокотуха”)
  6. Ніяк не витягнемо ріпку. Тому прибути не зможемо. (Дід і бабка з казки “Ріпка”)
  7. Надсилаю телеграму і усіх вас благаю. Знайдіть мій кришталевий черевичок! (Попелюшка)

 

Королева. Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі і добрі діти. Ви мені сподобались. І тому я надаю вам право користуватись книгами з мого книжкового королівства, а для цього посвячую вас у читачі. Давайте урочисто пообіцяємо.

 

Читає обіцянку, а діти повторюють.

 

СТАВШИ ЧИТАЧЕМ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ, ОБІЦЯЮ:

  1. Цінувати книгу – джерело знань.
  2. Намагатися завжди і в усьому бути схожими на кращих героїв книг.
  3. Берегти книги, охайно з ними поводитись
  4. Бути активним читачем.
  5. Все життя не розлучатись з дорогим другом – книгою.

 

БІБЛІОТЕКАР. Ось ви і стали справжніми читачами шкільної бібліотеки. Ласкаво прошу всіх вас, любі першокласники, у чарівний світ книги.

         Вітаємо вас, діти, із вступом у сім’ю  читачів. Бажаємо вам прочитати найкращі книги, багато хорошого з них узяти для себе, порозумнішати і ніколи не розлучатись із книгою.

Всі герої виходять на сцену і промовляють слова.

 

 

Всі.    Ми прощаємося з вами.

         Просим чистими руками

         Наші книжечки беріть.

         Сторінок не загинайте.

         Олівців не закладайте.

         Просим, книги бережіть.



Обновлен 16 апр 2015. Создан 15 ноя 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником