САЙТ БІБЛІОТЕКАРЯ НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №5 СИНИЦЬКОЇ ОКСАНИ АНАТОЛІЇВНИ

Інтелектуальна гра: Історична доля Україна

гра була проведена у місячник історії у ЗОШ №%



ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

Історична доля України

 

Мета: активізувати знання з історії України, прищепити інтерес до вивчення предмету історія, виховувати патріотизм.

Обладнання: підручники з історії України, портрети гетьманів, довідники, енциклопедії.

 

ХІД гри

  1. Звучить у записи чи у виконанні дітей пісня.

Гей, шуми, Великий Луже!

Мати-Хортице, співай!

  1. Вступне слово бібліотекаря.

Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною. Якщо її громадянине знають свого минулого. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на территорії сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвнена культура.

Де коріння сильне й глбоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й крилатих гіллях. А й головним чином – у корінні.

Перекотиполе з никлим корінням безсиле у борюканні з вітрами, яі ганяють його, тому, нарешті, воно закочується у провалля й гниє.

Ви, юне покоління, є та молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, при умові, що та пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно – мова народу, історія його, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та зсвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра.

      У наш час модними стали показові змагання інтелектуалів. Усі ми з цікавистю дивимось телевізійні ігри, наприклад, «Першій мільйон», мистецькі конкурс юних – «Зірки на сцену!». Змагання ерудитів – «Найрозумніший». Сьогодні проведемо інтелектуальну гру – «Історична доля України». Переможці гри будуть нагороджені грамотою.

Корстуючись нагодою, хочу представити вам вельмишановне журі!

Розпочинаємо нашу гру!

 

І тур

Сходження на Говерлу.

Бібілотекар. Сходження на Говерлу – символічна назва цього етапу гри. Хто з учнів розгадає і розкриє смисл цієї назви, - має право першим відповідати у цьому турі.

(Говерла – найвища точка Українських Карпат. Зайти на вершину – означає піднятися найвище, тобто перемогти усіх у змаганні ерудитів). Я зачитую питання. Команди на акуші паперу пишуть відповідь, несуть на стіл до журі. За правильну відповідь отримує команда 1 бал.

 

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України.  (гетьман)
  2. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира)
  3. Ім'я руської княгині-христіянки. (Ольга)
  4. Як стародавні греки називали Дніпро? (Борисфен)
  5. Древньогрецький історик, який першим розповів про скифів, або сколотів. (Геродот)
  6. Хто автор музики Гімну Украіни? (Вербицький)
  7. Автор першого збірника законів «Руська правда» . (князь Ярослав Мудрий)
  8. Хто заснував Запорізьку січ? ( Д. Вишневецький – Байда)
  9. Назвіть ім'я сестри засновників Києва. (Либідь)
  10. Хто з руських князів отримав титул короля? (Данило Галицький)
  11. Автор слів Гімну Украіни. (П. Чубинський)
  12. Історична наука, яка займається дослідженням гербів та інших державних знаків. (Геральдика)

 

ІІ тур

Географічний

Бібліотекар. У команд є можливість зрівняти рахунок або вирватися вперед. Кожна команда отримує аркуш паперу, де записані букви українського алфавіту. Тепер в алфавітному порядку записуєте назви українських міст по одній назві напроти кожної букви. Будьте уважні. Міста мають бути названі тільки українські.

На виконання дається 3 хвилини. За кожне правильно назване місто отримуєте по 1 балу. Після чого аркуші паперу здаєте журі на перевірку.

 

 

 

ІІІ тур

Літературознавчий

Бібліотекар. Команди отримують аркуші паперу з алфавітом як у попередньому турі. Тепер ви записуєте в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв, письменників). Маєте написати тільки українських видатних людей.

На виконання завдання дається 3 хвилини. За правильно написане прізвище отримуєте по 1 балу. Після виконання завдання  здаєте аркуші журі.

(Звучить легка музика)

 

ІУ тур

З бабусиної скрині

 

 

Бібліотекар. А зараз у нас конкурс «Бабусина скриня». За правильну відповідь команда отримує 2 бала.

1.         Якщо ми зараз відчинимо бабусину скриню, то побачимо там жіночий убір, який виконував не тільки побутове, а й обрядове значення.  Цю річ дарували дівчата хлопцям. Що це таке, що це за річ?

(Хустина)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить жіноча прикраса. Її дарували жінкам на великі свята – Великдень, Трійцю і переддень Нового року. Ця прикраса свідчила про увагу чоловіка, його любов до своєї дружини. Що це?

(Намисто)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить предмет, який широко використовується у кулінарії, а також виконував обрядове значення: за допомогою цієї речі відмовляли нелюбому нареченому.

(Гарбуз)

  1. Якщо ми відчинимо зараз скриню, то побачимо там предмет, який широко використовується в побуті, а спеціально виготовлений і найкрасивіший виконував обрядове значення на сватанні, весіллі та інше. Що це за предмет?

   (Рушник)

 

Бібліотекар. Наша вікторина підходить до свого закінчення. Журі підведе підсумки конкурсів і об’явить переможців.

Члени журі називають команду, яка виграла і вручають грамоту.

Бібілотекар. Привітаймо оплесками наших переможців. Я дякую всім за гарну гру. До нових зустрічей! До побачення!

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

Історична доля України

 

Мета: активізувати знання з історії України, прищепити інтерес до вивчення предмету історія, виховувати патріотизм.

Обладнання: підручники з історії України, портрети гетьманів, довідники, енциклопедії.

 

ХІД гри

  1. Звучить у записи чи у виконанні дітей пісня.

Гей, шуми, Великий Луже!

Мати-Хортице, співай!

  1. Вступне слово бібліотекаря.

Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною. Якщо її громадянине знають свого минулого. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на территорії сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвнена культура.

Де коріння сильне й глбоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й крилатих гіллях. А й головним чином – у корінні.

Перекотиполе з никлим корінням безсиле у борюканні з вітрами, яі ганяють його, тому, нарешті, воно закочується у провалля й гниє.

Ви, юне покоління, є та молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, при умові, що та пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно – мова народу, історія його, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та зсвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра.

      У наш час модними стали показові змагання інтелектуалів. Усі ми з цікавистю дивимось телевізійні ігри, наприклад, «Першій мільйон», мистецькі конкурс юних – «Зірки на сцену!». Змагання ерудитів – «Найрозумніший». Сьогодні проведемо інтелектуальну гру – «Історична доля України». Переможці гри будуть нагороджені грамотою.

Корстуючись нагодою, хочу представити вам вельмишановне журі!

Розпочинаємо нашу гру!

 

І тур

Сходження на Говерлу.

Бібілотекар. Сходження на Говерлу – символічна назва цього етапу гри. Хто з учнів розгадає і розкриє смисл цієї назви, - має право першим відповідати у цьому турі.

(Говерла – найвища точка Українських Карпат. Зайти на вершину – означає піднятися найвище, тобто перемогти усіх у змаганні ерудитів). Я зачитую питання. Команди на акуші паперу пишуть відповідь, несуть на стіл до журі. За правильну відповідь отримує команда 1 бал.

 

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України.  (гетьман)
  2. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира)
  3. Ім'я руської княгині-христіянки. (Ольга)
  4. Як стародавні греки називали Дніпро? (Борисфен)
  5. Древньогрецький історик, який першим розповів про скифів, або сколотів. (Геродот)
  6. Хто автор музики Гімну Украіни? (Вербицький)
  7. Автор першого збірника законів «Руська правда» . (князь Ярослав Мудрий)
  8. Хто заснував Запорізьку січ? ( Д. Вишневецький – Байда)
  9. Назвіть ім'я сестри засновників Києва. (Либідь)
  10. Хто з руських князів отримав титул короля? (Данило Галицький)
  11. Автор слів Гімну Украіни. (П. Чубинський)
  12. Історична наука, яка займається дослідженням гербів та інших державних знаків. (Геральдика)

 

ІІ тур

Географічний

Бібліотекар. У команд є можливість зрівняти рахунок або вирватися вперед. Кожна команда отримує аркуш паперу, де записані букви українського алфавіту. Тепер в алфавітному порядку записуєте назви українських міст по одній назві напроти кожної букви. Будьте уважні. Міста мають бути названі тільки українські.

На виконання дається 3 хвилини. За кожне правильно назване місто отримуєте по 1 балу. Після чого аркуші паперу здаєте журі на перевірку.

 

 

 

ІІІ тур

Літературознавчий

Бібліотекар. Команди отримують аркуші паперу з алфавітом як у попередньому турі. Тепер ви записуєте в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв, письменників). Маєте написати тільки українських видатних людей.

На виконання завдання дається 3 хвилини. За правильно написане прізвище отримуєте по 1 балу. Після виконання завдання  здаєте аркуші журі.

(Звучить легка музика)

 

ІУ тур

З бабусиної скрині

 

 

Бібліотекар. А зараз у нас конкурс «Бабусина скриня». За правильну відповідь команда отримує 2 бала.

1.         Якщо ми зараз відчинимо бабусину скриню, то побачимо там жіночий убір, який виконував не тільки побутове, а й обрядове значення.  Цю річ дарували дівчата хлопцям. Що це таке, що це за річ?

(Хустина)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить жіноча прикраса. Її дарували жінкам на великі свята – Великдень, Трійцю і переддень Нового року. Ця прикраса свідчила про увагу чоловіка, його любов до своєї дружини. Що це?

(Намисто)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить предмет, який широко використовується у кулінарії, а також виконував обрядове значення: за допомогою цієї речі відмовляли нелюбому нареченому.

(Гарбуз)

  1. Якщо ми відчинимо зараз скриню, то побачимо там предмет, який широко використовується в побуті, а спеціально виготовлений і найкрасивіший виконував обрядове значення на сватанні, весіллі та інше. Що це за предмет?

   (Рушник)

 

Бібліотекар. Наша вікторина підходить до свого закінчення. Журі підведе підсумки конкурсів і об’явить переможців.

Члени журі називають команду, яка виграла і вручають грамоту.

Бібілотекар. Привітаймо оплесками наших переможців. Я дякую всім за гарну гру. До нових зустрічей! До побачення!

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

Історична доля України

 

Мета: активізувати знання з історії України, прищепити інтерес до вивчення предмету історія, виховувати патріотизм.

Обладнання: підручники з історії України, портрети гетьманів, довідники, енциклопедії.

 

ХІД гри

  1. Звучить у записи чи у виконанні дітей пісня.

Гей, шуми, Великий Луже!

Мати-Хортице, співай!

  1. Вступне слово бібліотекаря.

Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною. Якщо її громадянине знають свого минулого. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на территорії сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвнена культура.

Де коріння сильне й глбоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й крилатих гіллях. А й головним чином – у корінні.

Перекотиполе з никлим корінням безсиле у борюканні з вітрами, яі ганяють його, тому, нарешті, воно закочується у провалля й гниє.

Ви, юне покоління, є та молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, при умові, що та пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно – мова народу, історія його, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та зсвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра.

      У наш час модними стали показові змагання інтелектуалів. Усі ми з цікавистю дивимось телевізійні ігри, наприклад, «Першій мільйон», мистецькі конкурс юних – «Зірки на сцену!». Змагання ерудитів – «Найрозумніший». Сьогодні проведемо інтелектуальну гру – «Історична доля України». Переможці гри будуть нагороджені грамотою.

Корстуючись нагодою, хочу представити вам вельмишановне журі!

Розпочинаємо нашу гру!

 

І тур

Сходження на Говерлу.

Бібілотекар. Сходження на Говерлу – символічна назва цього етапу гри. Хто з учнів розгадає і розкриє смисл цієї назви, - має право першим відповідати у цьому турі.

(Говерла – найвища точка Українських Карпат. Зайти на вершину – означає піднятися найвище, тобто перемогти усіх у змаганні ерудитів). Я зачитую питання. Команди на акуші паперу пишуть відповідь, несуть на стіл до журі. За правильну відповідь отримує команда 1 бал.

 

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України.  (гетьман)
  2. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира)
  3. Ім'я руської княгині-христіянки. (Ольга)
  4. Як стародавні греки називали Дніпро? (Борисфен)
  5. Древньогрецький історик, який першим розповів про скифів, або сколотів. (Геродот)
  6. Хто автор музики Гімну Украіни? (Вербицький)
  7. Автор першого збірника законів «Руська правда» . (князь Ярослав Мудрий)
  8. Хто заснував Запорізьку січ? ( Д. Вишневецький – Байда)
  9. Назвіть ім'я сестри засновників Києва. (Либідь)
  10. Хто з руських князів отримав титул короля? (Данило Галицький)
  11. Автор слів Гімну Украіни. (П. Чубинський)
  12. Історична наука, яка займається дослідженням гербів та інших державних знаків. (Геральдика)

 

ІІ тур

Географічний

Бібліотекар. У команд є можливість зрівняти рахунок або вирватися вперед. Кожна команда отримує аркуш паперу, де записані букви українського алфавіту. Тепер в алфавітному порядку записуєте назви українських міст по одній назві напроти кожної букви. Будьте уважні. Міста мають бути названі тільки українські.

На виконання дається 3 хвилини. За кожне правильно назване місто отримуєте по 1 балу. Після чого аркуші паперу здаєте журі на перевірку.

 

 

 

ІІІ тур

Літературознавчий

Бібліотекар. Команди отримують аркуші паперу з алфавітом як у попередньому турі. Тепер ви записуєте в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв, письменників). Маєте написати тільки українських видатних людей.

На виконання завдання дається 3 хвилини. За правильно написане прізвище отримуєте по 1 балу. Після виконання завдання  здаєте аркуші журі.

(Звучить легка музика)

 

ІУ тур

З бабусиної скрині

 

 

Бібліотекар. А зараз у нас конкурс «Бабусина скриня». За правильну відповідь команда отримує 2 бала.

1.         Якщо ми зараз відчинимо бабусину скриню, то побачимо там жіночий убір, який виконував не тільки побутове, а й обрядове значення.  Цю річ дарували дівчата хлопцям. Що це таке, що це за річ?

(Хустина)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить жіноча прикраса. Її дарували жінкам на великі свята – Великдень, Трійцю і переддень Нового року. Ця прикраса свідчила про увагу чоловіка, його любов до своєї дружини. Що це?

(Намисто)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить предмет, який широко використовується у кулінарії, а також виконував обрядове значення: за допомогою цієї речі відмовляли нелюбому нареченому.

(Гарбуз)

  1. Якщо ми відчинимо зараз скриню, то побачимо там предмет, який широко використовується в побуті, а спеціально виготовлений і найкрасивіший виконував обрядове значення на сватанні, весіллі та інше. Що це за предмет?

   (Рушник)

 

Бібліотекар. Наша вікторина підходить до свого закінчення. Журі підведе підсумки конкурсів і об’явить переможців.

Члени журі називають команду, яка виграла і вручають грамоту.

Бібілотекар. Привітаймо оплесками наших переможців. Я дякую всім за гарну гру. До нових зустрічей! До побачення!

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

Історична доля України

 

Мета: активізувати знання з історії України, прищепити інтерес до вивчення предмету історія, виховувати патріотизм.

Обладнання: підручники з історії України, портрети гетьманів, довідники, енциклопедії.

 

ХІД гри

  1. Звучить у записи чи у виконанні дітей пісня.

Гей, шуми, Великий Луже!

Мати-Хортице, співай!

  1. Вступне слово бібліотекаря.

Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною. Якщо її громадянине знають свого минулого. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на территорії сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвнена культура.

Де коріння сильне й глбоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й крилатих гіллях. А й головним чином – у корінні.

Перекотиполе з никлим корінням безсиле у борюканні з вітрами, яі ганяють його, тому, нарешті, воно закочується у провалля й гниє.

Ви, юне покоління, є та молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, при умові, що та пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно – мова народу, історія його, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та зсвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра.

      У наш час модними стали показові змагання інтелектуалів. Усі ми з цікавистю дивимось телевізійні ігри, наприклад, «Першій мільйон», мистецькі конкурс юних – «Зірки на сцену!». Змагання ерудитів – «Найрозумніший». Сьогодні проведемо інтелектуальну гру – «Історична доля України». Переможці гри будуть нагороджені грамотою.

Корстуючись нагодою, хочу представити вам вельмишановне журі!

Розпочинаємо нашу гру!

 

І тур

Сходження на Говерлу.

Бібілотекар. Сходження на Говерлу – символічна назва цього етапу гри. Хто з учнів розгадає і розкриє смисл цієї назви, - має право першим відповідати у цьому турі.

(Говерла – найвища точка Українських Карпат. Зайти на вершину – означає піднятися найвище, тобто перемогти усіх у змаганні ерудитів). Я зачитую питання. Команди на акуші паперу пишуть відповідь, несуть на стіл до журі. За правильну відповідь отримує команда 1 бал.

 

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України.  (гетьман)
  2. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира)
  3. Ім'я руської княгині-христіянки. (Ольга)
  4. Як стародавні греки називали Дніпро? (Борисфен)
  5. Древньогрецький історик, який першим розповів про скифів, або сколотів. (Геродот)
  6. Хто автор музики Гімну Украіни? (Вербицький)
  7. Автор першого збірника законів «Руська правда» . (князь Ярослав Мудрий)
  8. Хто заснував Запорізьку січ? ( Д. Вишневецький – Байда)
  9. Назвіть ім'я сестри засновників Києва. (Либідь)
  10. Хто з руських князів отримав титул короля? (Данило Галицький)
  11. Автор слів Гімну Украіни. (П. Чубинський)
  12. Історична наука, яка займається дослідженням гербів та інших державних знаків. (Геральдика)

 

ІІ тур

Географічний

Бібліотекар. У команд є можливість зрівняти рахунок або вирватися вперед. Кожна команда отримує аркуш паперу, де записані букви українського алфавіту. Тепер в алфавітному порядку записуєте назви українських міст по одній назві напроти кожної букви. Будьте уважні. Міста мають бути названі тільки українські.

На виконання дається 3 хвилини. За кожне правильно назване місто отримуєте по 1 балу. Після чого аркуші паперу здаєте журі на перевірку.

 

 

 

ІІІ тур

Літературознавчий

Бібліотекар. Команди отримують аркуші паперу з алфавітом як у попередньому турі. Тепер ви записуєте в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв, письменників). Маєте написати тільки українських видатних людей.

На виконання завдання дається 3 хвилини. За правильно написане прізвище отримуєте по 1 балу. Після виконання завдання  здаєте аркуші журі.

(Звучить легка музика)

 

ІУ тур

З бабусиної скрині

 

 

Бібліотекар. А зараз у нас конкурс «Бабусина скриня». За правильну відповідь команда отримує 2 бала.

1.         Якщо ми зараз відчинимо бабусину скриню, то побачимо там жіночий убір, який виконував не тільки побутове, а й обрядове значення.  Цю річ дарували дівчата хлопцям. Що це таке, що це за річ?

(Хустина)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить жіноча прикраса. Її дарували жінкам на великі свята – Великдень, Трійцю і переддень Нового року. Ця прикраса свідчила про увагу чоловіка, його любов до своєї дружини. Що це?

(Намисто)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить предмет, який широко використовується у кулінарії, а також виконував обрядове значення: за допомогою цієї речі відмовляли нелюбому нареченому.

(Гарбуз)

  1. Якщо ми відчинимо зараз скриню, то побачимо там предмет, який широко використовується в побуті, а спеціально виготовлений і найкрасивіший виконував обрядове значення на сватанні, весіллі та інше. Що це за предмет?

   (Рушник)

 

Бібліотекар. Наша вікторина підходить до свого закінчення. Журі підведе підсумки конкурсів і об’явить переможців.

Члени журі називають команду, яка виграла і вручають грамоту.

Бібілотекар. Привітаймо оплесками наших переможців. Я дякую всім за гарну гру. До нових зустрічей! До побачення!

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

Історична доля України

 

Мета: активізувати знання з історії України, прищепити інтерес до вивчення предмету історія, виховувати патріотизм.

Обладнання: підручники з історії України, портрети гетьманів, довідники, енциклопедії.

 

ХІД гри

  1. Звучить у записи чи у виконанні дітей пісня.

Гей, шуми, Великий Луже!

Мати-Хортице, співай!

  1. Вступне слово бібліотекаря.

Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною. Якщо її громадянине знають свого минулого. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на территорії сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвнена культура.

Де коріння сильне й глбоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й крилатих гіллях. А й головним чином – у корінні.

Перекотиполе з никлим корінням безсиле у борюканні з вітрами, яі ганяють його, тому, нарешті, воно закочується у провалля й гниє.

Ви, юне покоління, є та молода парость, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, при умові, що та пишна крона живитиметься глибоким корінням, адже воно – мова народу, історія його, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та зсвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра.

      У наш час модними стали показові змагання інтелектуалів. Усі ми з цікавистю дивимось телевізійні ігри, наприклад, «Першій мільйон», мистецькі конкурс юних – «Зірки на сцену!». Змагання ерудитів – «Найрозумніший». Сьогодні проведемо інтелектуальну гру – «Історична доля України». Переможці гри будуть нагороджені грамотою.

Корстуючись нагодою, хочу представити вам вельмишановне журі!

Розпочинаємо нашу гру!

 

І тур

Сходження на Говерлу.

Бібілотекар. Сходження на Говерлу – символічна назва цього етапу гри. Хто з учнів розгадає і розкриє смисл цієї назви, - має право першим відповідати у цьому турі.

(Говерла – найвища точка Українських Карпат. Зайти на вершину – означає піднятися найвище, тобто перемогти усіх у змаганні ерудитів). Я зачитую питання. Команди на акуші паперу пишуть відповідь, несуть на стіл до журі. За правильну відповідь отримує команда 1 бал.

 

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України.  (гетьман)
  2. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира)
  3. Ім'я руської княгині-христіянки. (Ольга)
  4. Як стародавні греки називали Дніпро? (Борисфен)
  5. Древньогрецький історик, який першим розповів про скифів, або сколотів. (Геродот)
  6. Хто автор музики Гімну Украіни? (Вербицький)
  7. Автор першого збірника законів «Руська правда» . (князь Ярослав Мудрий)
  8. Хто заснував Запорізьку січ? ( Д. Вишневецький – Байда)
  9. Назвіть ім'я сестри засновників Києва. (Либідь)
  10. Хто з руських князів отримав титул короля? (Данило Галицький)
  11. Автор слів Гімну Украіни. (П. Чубинський)
  12. Історична наука, яка займається дослідженням гербів та інших державних знаків. (Геральдика)

 

ІІ тур

Географічний

Бібліотекар. У команд є можливість зрівняти рахунок або вирватися вперед. Кожна команда отримує аркуш паперу, де записані букви українського алфавіту. Тепер в алфавітному порядку записуєте назви українських міст по одній назві напроти кожної букви. Будьте уважні. Міста мають бути названі тільки українські.

На виконання дається 3 хвилини. За кожне правильно назване місто отримуєте по 1 балу. Після чого аркуші паперу здаєте журі на перевірку.

 

 

 

ІІІ тур

Літературознавчий

Бібліотекар. Команди отримують аркуші паперу з алфавітом як у попередньому турі. Тепер ви записуєте в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв, письменників). Маєте написати тільки українських видатних людей.

На виконання завдання дається 3 хвилини. За правильно написане прізвище отримуєте по 1 балу. Після виконання завдання  здаєте аркуші журі.

(Звучить легка музика)

 

ІУ тур

З бабусиної скрині

 

 

Бібліотекар. А зараз у нас конкурс «Бабусина скриня». За правильну відповідь команда отримує 2 бала.

1.         Якщо ми зараз відчинимо бабусину скриню, то побачимо там жіночий убір, який виконував не тільки побутове, а й обрядове значення.  Цю річ дарували дівчата хлопцям. Що це таке, що це за річ?

(Хустина)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить жіноча прикраса. Її дарували жінкам на великі свята – Великдень, Трійцю і переддень Нового року. Ця прикраса свідчила про увагу чоловіка, його любов до своєї дружини. Що це?

(Намисто)

  1. Тут, у бабусиній скрині, лежить предмет, який широко використовується у кулінарії, а також виконував обрядове значення: за допомогою цієї речі відмовляли нелюбому нареченому.

(Гарбуз)

  1. Якщо ми відчинимо зараз скриню, то побачимо там предмет, який широко використовується в побуті, а спеціально виготовлений і найкрасивіший виконував обрядове значення на сватанні, весіллі та інше. Що це за предмет?

   (Рушник)

 

Бібліотекар. Наша вікторина підходить до свого закінчення. Журі підведе підсумки конкурсів і об’явить переможців.

Члени журі називають команду, яка виграла і вручають грамоту.

Бібілотекар. Привітаймо оплесками наших переможців. Я дякую всім за гарну гру. До нових зустрічей! До побачення!



Обновлен 16 апр 2015. Создан 15 ноя 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником