САЙТ БІБЛІОТЕКАРЯ НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №5 СИНИЦЬКОЇ ОКСАНИ АНАТОЛІЇВНИ

Безпека перш за все!

Гра-бесіда за мотивами казки "Квітка-семиквітка", де кожен лист дає завдання дітям. Додано питання і завдання про небезпечні предмети, вибухові пристрої.



Безпека перш за все!

Бібліотечний урок у 2 класі

Мета: за допомогою гри повторити та закріпити правила безпечного поводження під час пожежі, при користуванні електроприборами та побутовою хімією., під час зустрічі з незнайомими людьми, під час перебування на вулицях міста, в лісі, біля водойм.

Обладнання: сім пелюсток казкової квітки з назвами видів небезпеки; кошики, жетони, картки із зображенням дорожніх знаків, плакати з техніки безпеки; роздатковий матеріал із зображенням їстівних та отруйних грибів та ягід.

 

Хід уроку

1. Вступне слово вчителя.  Доброго дня, шановні другокласники! Незабаром почнуться осінні канікули. На когось чекає відпочинок у гостях, хтось поїде до родичів у село на вихідні. А хтось буде усі канікули вдома сам, поки батьки на роботі. Хотілося б вірити, що канікули ви проведете гарно, і вам буде, що запам’ятати. Хотілося б вірити, що ці спогади будуть тільки приємними, щоб з вами не трапились ніякі прикрі випадки.

І сьогодні ми зібрались поговорити про ті небезпечні ситуації, які чатують на вас під час відпочинку, і перевіримо, чи готові ви до зустрічі із ними.

2. Вчитель.  Ну, всі готові? Починаємо!

 

/З'являється дівчинка із казки «Квітка-семиквітка». Плаче./

Ведуча. Здрастуй, дівчинко! Що з тобою сталося?

Дівчинка. Я просто хотіла бути хорошою1 допомогти матусі, а таких накоїла бід!

Ведуча. Заспокойся, розкажи, що з тобою сталося. Я впевнена, що ми зможемо тобі допомогти!

Дівчинка. Спочатку мене мама послала в магазин за баранками. Я їх купила, а по дорозі додому задивилась на вітрини з іграшками, а в цей час собака з'їв усі мої баранки. Вдома я побила мамину улюблену вазу. Хотіла її склеїти суперклеєм, а склеїла собі пальці. Хотіла попрати білизну і затопила сусідів. Тепер у моїй кімнаті усі тапочки як кораблики плавають! А гірше за все…

Ведуча. Ти ще скажи, що ти пожежу влаштувала!

Дівчинка. Так. (всхлипує).  Та я знаю, що робити. Мені потрібно знайти бабусю-чарівницю, яка колись мені подарувала квітку-семиквітку. Тільки чари мені допоможуть!

Ведуча. Ну то в чому проблема? Підемо і знайдемо її!

Дівчинка. (сильно плаче)

Ведуча. Ну що знову?

Дівчинка. Вона переїхала! І я не знаю, куди.

Ведуча. Ну, це зараз не проблема. Зробимо запит в інтернеті і обов’язково відшукаємо її!

 Ведуча. Готово! Залишилось тільки зачекати!

Чарівниця. Чекати непотрібно. Я можу легко телепортуватись!

Дівчинка. Бабусю! Благаю, допоможи!!!

Чарівниця. Ну що знову!

Ведуча. Ця дівчинка накоїла стільки бід, що допомогти їй можуть тільки чари!

Чарівниця. Так. Я здогадалась. Тобі потрібна знову моя квітка-семиквітка? Та я ростила її цілий рік! Так просто не віддам! Відгадаєш загадки – тоді вона твоя!

Дівчинка. Я згодна!

Ведуча. Діти, я думаю, що ми допоможемо нашій маленькій гості?

 

3. Активізація знань учнів.

Чарівниця. А нумо, діти, разом скажіть. Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

1 пелюстка –

Пожежна безпека

Чарівниця загадує загадки, відриваючи першу пелюстку.

1. На пожежі не зіваєм,

     як пожежних викликаєм?   (101)

2. Чим вогонь тушити будем,

     якщо воду не здобудем? (пісок, земля, цупка тканина)

3. Маленька зірка відлетіла,

Багато лиха наробила.  (іскра)

4. Валить дим – будь обережним,

Щоб не сталося …   (пожежі).

         За кожну правильну відповідь учням даються жетони.

Чарівниця. Навіщо потрібні пожежні?

-         яким має бути справжній рятувальник?

-         - чому кажуть «Спішить наче на пожежу»

Чарівниця. Молодці, діти, гадаю, першу пелюстку можна віддати дівчинці.

Чарівниця.  А тепер разом знову скажемо Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

 

Ліки та побутова хімія

 

Чарівниця. Послухайте уривок твору. Скажіть, що це за твір? Яку небезпечну помилку зробила героїня твору?

Аліса відчинила дверцята: там був вхід у вузенький коридор, трохи ширший щурячого лазу… так чи інакше, всидіти перед заповітними дверцятами було зовсім недоцільно, і Аліса повернулась до скляного столика, маючи смутну надію, що, можливо, там все ж  таки знайдеться інший ключ або, в гіршому випадку, книжка «Вчися складати». Ні того, ні іншого вона не знайшла, але натрапила на гарненьку пляшечку, до горловини якої була прив’язана бирка з написом «Випий мене». Аліса випила рідину з пляшечки і…»

 

Хто знає, як називається твір, уривок з якого я щойно прочитала? А хто автор?

Яку небезпечну помилку зробила Аліса?

Чому не можна пити незнайомі ліки, інші незнайомі рідини та речовини?

 

Ведуча. Не меншу загрозу для життя та здоров'я складає побутова хімія. Що ж ми називаємо побутовою хімією?   (відповіді дітей)

Треба бути дуже обережним у використанні побутової хімії, необхідно застосовувати гумові рукавички, слідкувати, щоб рідина, порошок не потрапили в очі і рот, відкриті ділянки шкіри, коли користуєшся – треба провітрювати приміщення.

Перед використанням будь-яких ліків та побутової хімії потрібно ознайомитись з чим? З інструкцією.

Хімічні речовини несуть ще одну небезпеку.

Ось прослухайте вірш А.Семінович «Про лисичку»

 

У зеленому лісочку, на високому горбочку,

Там хатиночка стояла, в ній лисичка проживала.

Була прудка і хитрюща і до всього завидюща.

Все тягла вона у дім, все було у домі тім:

Ацетон та лаки й фарби – на всі смаки, на всі барви.

Ще й каністри з керосином, різна ємності з бензином.

Усього було доволі і в коморі, й в коридорі.

Раптом вогник – стриб із печі – результат ясний малечі:

Хатка миттю вся згоріла – лиш лисичка уціліла.

Тож ми їй дамо пораду – ви послухайте теж радо:

 Всьому треба дати лад, дім не база і не склад.

Вихід вільний слід тримати і всім добре пам’ятати:

Легкозаймисті речовини  не заносьте до хатини.

Чи у місті, чи в селі знати мають це й малі.

Правила протипожежні добре ти вивчай.

І будь завжди обережний та усіх навчай!

 

 

 

Свої-чужі

 

Ведуча. Щось ми забули про нашу квітку. А нумо,всі разом!

Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

Квітка нам хоче підказати, що не кожен зустрічний, не кожен перехожий, не кожен дорослий ваш друг і товариш.

А скільки неприємностей траплялось з казковими героями через те, що вони були надто довірливими.

 

Чарівниця. Шановні учні, для вас наступне завдання: необхідно уважно прослухати уривки казок, та назвати назву казки і героя казки, що потрапив у прикру ситуацію через свою довірливість.

 

/Чаклунка читає уривки казок про колобка, Червону Шапочку, Білосніжку. Діти відгадують/.

Послухайте правила, яких слід дотримуватись з незнайомцями:

Не можна пускати чужого у дім,

Бо дім – то фортеця, коли ви у нім.

Не можна гуляти самим у дворі,

Це треба всім знати – батькам й дітворі.

Не можна з чужими людьми розмовляти

Й дарунки від них вам не можна приймати.

Їхати в ліфті краще самому,

Або з батьками чи добре знайомим.

В машині чужій пропонують кататись?

Що, будем сідати? Ні! Рішуч відмовлятись!

Загроза життю – то 102 набирайте.

Про службу безпеки завжди пам’ятайте!

 

Отруйні гриби та ягоди

Ведуча. А нумо,всі разом!

Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

Чарівниця. Пригадайте казку Вільгельма Гауфа «Маленький Мук». Послухайте уривок з цієї казки:

«Маленький Мук опинився у лісі, зголоднів і взявся шукати, чи не знайдеться чогось попоїсти. Він зірвав декілька стиглих ягід, проковтнув і попрямував до струмка напитися води. І раптом він жахнувся, побачивши у воді власне відображення…»

Чому Мук злякався свого відображення? А чому сталося таке лихо?

 

 

Безпека на дорозі

Ведуча. А нумо,всі разом!

Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

Чарівниця. Чи знаєте ви правила дорожнього руху? Зараз перевіримо! Я зачитаю уривок з віршів Корнія Чуковського, а ви скажете, які правила дорожнього руху були порушені.

 

  1. 1.     прибігла зайчиха й крича: «Ай-ай!»

мій зайчик попав під трамвай.

мій хлопчик, мій зайчик попав під трамвай.

він біг по доріжці і йому перерізало ніжки.

і тепер він хворий і кривий,

малесенький заїнько мій!

 

Поміркуйте, з якої причини могла статися біда? 

/переходив не на зелене світло, не по пішохідному переходу, обходив трамвай ззаду, а потрібно спереду, або біг по трамвайній  колії/

 

  1. 2.     Їхали ведмеді на велосипеді,

А за ними котик, спиною наперед.

Вовки на кобилі, лев в автомобілі.

Зайчики в трамвайчиках, жаба на мітлі.

Їдуть та регочуть, пряники жують…

 

Які правила дорожнього руху та правила безпеки  порушували звірі?

/не дозволяється їздити на велосипеді по дорозі дітям до 14 років, не можна їздити спиною вперед, відволікатись за рулем, їсти, розмовляти, мітла – не транспортний засіб/

 

Ведуча. Зараз ми перевіримо, як ви знаєте правила ДР.

-         Як називається ділянка дороги для переходу пішоходів? (пішохідний перехід або зебра)

-         Який транспорт перевозить людей? (пасажирський)

-         У яку сторону потрібно дивитись перед початком переходу вулиці?   (ліворуч)

-         Як називається ділянка дороги для пересування пішоходів?  (Тротуар)

-         Якому транспорту на дорозі надається пріоритет? (швидка, поліція, МЧС)

 

Безпека біля води

Ведуча. А нумо,всі разом!

Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

Які правила перебування на водоймах ви знаєте?

-         Не дозволяється користуватись саморобними плавзасобами.

-         Не можна купатися в заборонених місцях.

-         Не пірнай в незнайомих місцях, там може виявитись небезпечне дно.

-         Не запливай далеко, якщо не вмієш плавати, навіть, якщо у тебе є плавзасіб.

-         Не переохолоджуйся у воді – може статися судома.

 

Чарівниця.

Ми на воді робити будем так:

Купатись потрібно в знайомих місцях,

Обстеживши дно, чи нема залізяк,

Каміння, кілків, особливих мілин.

Й ніколи не плавай, коли ти один.

Як в річечці швидко плине вода,

То трапитись може з вами біда.

Лежали, засмагли, нагрілись на сонці,

Не входьте у воду, схолоньте в сторонці.

Не запливайте у морі за буй далеко –

Чекає в воді на вас небезпека.

Не можна пірнати у воду з човна,

Він може гойднутись – і вас вже нема!

Небезпечні знахідки

Ведуча. А нумо,всі разом!

Квітко, нам допомагай і пелюсточку віддай! Нам завдання загадай!

 

Ведуча. Так як сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв і предметів,  часто замаскованих під предмети якими ми користуємось щоденно. І якщо вибухові пристрої серійного легко розпізнати за зовнішнім виглядом , то саморобні вибухівки, що можуть з'явитися на вулицях міст і селищ визначити набагато складніше.  Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить досить актуальним питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами досить актуальними.

А що таке вибухонебезпечний предмет?

Слід розуміти будь-які пристрої, предмети, такі як речі, що привертають увагу, підозрілі пакети, коробки,боєприпаси, або їхні частини,  які здатні вибухнути та поранити навколишніх.

 

Чарівниця. Діти, а ви знаєте ознаки підозрілих предметів:

  1. Залишені без нагляду предмети (коробки, пакети, валізи), які не повинні знаходитись в цих місцях.
  2. Каністри, пляшки, інші ємності,  з яких відчувається запах бензину, гасу та інших нафтопродуктів.
  3. Коробки, в які вмонтовані лампочки,перемикачі або дроти.
  4. Предмети на яких закріплені радіотелефони, мобільні телефони, пейджери, годинники та інші аналогічні предмети.
  5. Від пакету, коробки, підозрілого предмету чути цокання, чи інші звуки.

 

         Чарівниця. А що потрібно робити у випадку знаходження підозрілого предмету?

     - негайно повідомити про знахідку за телефонами 101, 102.

-                     не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його не допускати до знахідки інших людей

-                     припинити усі види робіт у районі виявлення підозрілого предмету

-                     не користуватися засобами радіозв'язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух)

-                     не розпалювати поряд багаття і не кидати у багаття підозрілі предмети

-                     дочекатися прибуття фахівців, укажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

 

         Ведуча. Пам’ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери!

 

Ведуча. Я гадаю, що тепер ми всі і наша казкова гостя назавжди запам’ятає всі правила безпечної поведінки.

         А тепер підрахуйте свої жетони і дізнаємось, хто ж сьогодні переміг?

 

На цьому незвичайний урок закінчено.

 

 



Обновлен 04 дек 2017. Создан 30 ноя 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником