САЙТ БІБЛІОТЕКАРЯ НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №5 СИНИЦЬКОЇ ОКСАНИ АНАТОЛІЇВНИ

Що таке добро і що таке зло

Захід на морально-етичну тему для учнів перших класів



Засідання інтелект-клубу «Чомучки» на тему:

 «Що  таке добро і що таке зло?»

Виходять учні на сцену.

1. Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі.

Всі знають це давно.

 

2. Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх!

 

3. Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти!

 

4. Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квітоньці:

- Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюсь,

Зичу їм ДОБРА!

      Діти займають свої місця.

Ведучий. Діти! Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту і добрі справи.

Що таке добро? Це все хороше, добре, гарне. Наприклад, весна, сонце, усмішка, мама, вчитель. (Діти продовжують перерахування)

Що таке зло? Це щось протилежне добру: дурне, погане, біда, нещастя.

Ми живемо з вами на планеті Земля. Якщо існують на нашій планеті добро і зло, значить,люди можуть творити і добрі, і злі справи.

- Згадайте, коли ви зустрічали в житті добро, а коли - зло!(Відповіді дітей.)

А тепер вслухайтеся в прислів’я українського народу про доброту.

 Добре діло роби сміло.

Доброта - це мова, якою німі можуть розмовляти і деякі глухі можуть чути.

Доброта краще краси.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Світ не без добрих людей.

Розминка.

Ведучий.  Всі ви любите казки. І однією з головних тем українських, і не тільки українських казок, народних казок була тема добра і зла. У казках зустрічаються добрі і злі персонажі. Зараз ми з вами пограємо в гру “Добрий - злий”. Я буду називати казкового персонажа, а ви відповідайте, добрий він чи злий. Якщо добрий, ви радісно ляскаєте в долоні, тричі, якщо злий - закривайте обличчя долонями.

(Персонажі: Іван-царевич, Котигорошко, Кощій Безсмертний, золота рибка, Дюймовочка, Карабас-Барабас, Червона шапочка, кривенька качечка, гуси-лебеді, Баба-яга, Попелюшка, Морозко, Мальвіна.)

-А на якого персонажа ви хотіли б бути схожим? Чому? (Відповіді дітей.)

 Тепер ми починаємо нашу гру, команди гравців зайняли свої місця, представляю журі, яке буде судити нашу гру. Умови конкурсів: за правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідають команди по черзі, на обдумування дається хвилина. Всім зрозуміло? ПОЧИНАЄМО.

 

Ведучий. Багато теплих, добрих слів в нашій мові. Добре слово може нас підбадьорити, вселити Впевненість, зігріти душу.

І тур. «Назвіть слова ввічливості»

Ведучий. Зараз командам по черзі буде задаватись питання, а команда має відповісти. Називаю приклад: Ви йшли по коридору і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? (Вибачте).

Завдання зрозуміло? Починаємо!

1. Слово-привітання до батьків, вчителів, сусідів?          (Здрастуйте)

2. Привітання до друзів.       (Привіт)

3. Слово подяки. (Спасибі)

4. Чарівне слово, яке говорять, коли щось просять. (Будь ласка)

5. Слово, яке кажуть рідним перед сном. (На добраніч)

6. Слово, яке кажуть під час розставання. (Прощай, до побачення)

7. Слово-вибачення. (Вибачте)

8. Яке слово ви кажете мамі, бабусі за смачний і ситний обід? (Спасибі, дякую)

 

 

Ведучий. Але тільки добрі слова потрібні людям? Тільки за кількістю добрих слів, які вимовляє людина, можна судити про те, добрий він чи ні?

Уважно послухайте вірш А.Антонова “Ввічливий Вітя чи ні?” і дайте відповідь на запитання.

Малюка образив Вітя,

Але перед школою у строю

Вітя просить:

“Вибачте, я помилку визнаю ”.

На урок прийшов учитель,

Поклав на стіл журнал,

Слідом Вітя:

“Вибачте, я трохи запізнився ”.

Суперечка давно ведеться в класі:

Ввічливий Вітя чи ні?

Розберіться в нашому суперечці

І скажіть нам відповідь. Що не так у поведінці Віті?

(Відповіді дітей.)

ІІ тур. «Правильно-неправильно»

Ведучий. Виконайте завдання: перед вами лежать картинки, де ви бачите, як себе поводять люди в різних ситуаціях. Відмітьте зеленим олівцем, де правильно поступили, і червоним кольором відмітьте ситуацію, де неправильно так поступати.

 

ІІІ тур. Гра “Ввічливо - неввічливо”

Ведучий.  Перед вами на столі лежить кнопка, з одного боку – червона, з іншої сторони – зелена. Я називаю командам вчинки, капітан команди має повернути кнопку зеленою стороною доверху, якщо це хороший вчинок, червоною стороною доверху кладеться кнопка, якщо це неввічливий, поганий вчинок. Наприклад: витирати ноги, коли заходиш у приміщення. (зелене), штовхати ногою друга. (червоне). Зрозуміло завдання? За правильну відповідь журі нараховує 1 бал. Починаємо!

  • Привітатися під час зустрічі.
  • Штовхнути і не вибачитись.
  • Допомогти підняти річ.
  • До всіх у родині бути уважним і ласкавим.
  • Робити всім тільки приємне.
  • Інколи обманювати товариша.
  • Не дотримуватися традицій родини, школи.
  • Бути скромним.
  • Знімати рукавиці під час вітання.
  • Хлопчикам знімати головні убори в приміщеннях.

 

ІУ тур. Конкурс знавців усної народної творчості.

Ведучий. З давніх-давен народ у своїх казках піднімав питання, що таке добро і що таке зло. Які казки ви знаєте, де добро перемагає зло? Команди по черзі називають казку і героя, за кожну правильну відповідь один бал.

(«Кирило Кожум’яка», «Котигорошко», «Івасик-Телесик», «Снігова королева», «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Вовк і семеро козенят», «Кривенька качечка», «Іван-царевич та царівна-жабка», «Коза-дереза»)

У тур. «Хто швидше?»

Ведучий. Раз так гарно знаєте казкових героїв,  командам завдання на швидкість, хто швидше  і правильно складе пазли, де зображена сцена із казки. Хто складе першим, тій команді -  п’ять балів, другій команді – 3 бала.

 

Ведучий. Наше журі підводить підсумки гри, а тим часом завдання для всіх.

Ведучий. Давайте разом посадимо і виростимо квітку доброти. Ось на дошці є серединка, а щоб появились пелюстки в нашої квітки, треба учасникам назвати, як можна іншими словами назвати добру людину. Яким словом можна замінити слово «добрий»? За правильно назване слово у нашої квіточки виросте пелюстка. Нумо спробуємо виростити таких пелюсток побільше.

(Зразок: чуйний, милий, співчутливий, порядний, чесний, благородний, великодушний, совісний, благородний, співчутливий і т.д.)

Ведучий. Тож візьмемо з собою усі ці риси характеру, щоб вони допомагали вам у житті!

 

Ведучий. Не тільки слова, а й вчинки мають бути добрими. Адже як говорить прислів’я: «Не одяг красить людину, а добрі справи». Треба робити добрі справи і необхідно пам’ятати: почату справу потрібно доводити до кінця.

Скажіть, які добрі справи ви можете зробити в класі, вдома, на вулиці, в транспорті, на природі?

(сказати: дякую, спасибі, будь ласка, прибрати після себе сміття, пожаліти котика, собачку, допомогти стареньким, хворим, і т.д.?

Як ви думаєте, чи важко бути добрим? (відповіді дітей)

Ведучий. Журі підводить підсумки гри та називає переможців.

(Журі визначає кращу команду)

Ведучий. На цьому ми прощаємось, творіть добро та будьте добрими і тоді до вас добро вернеться! До побачення!

  


Обновлен 30 ноя 2017. Создан 25 янв 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником