САЙТ БІБЛІОТЕКАРЯ НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №5 СИНИЦЬКОЇ ОКСАНИ АНАТОЛІЇВНИ

 

Права та обовязки дитини

Цікаві завдання розвивального типу для учнів перших класів



ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ДИТИНИ

Сценарій засідання інтелект-клубу «Чомучки»

 

         Мета:узагальнити знання дітей про їхні права та обов'язки; формувати правову свідомість; виховувати почуття власної гідності, пошану до законів України, уміння користуватися своїми правами; розвивати активну життєву позицію.

   Обладнання:чарівна скринька, ілюстрації до казок, презентація у форматі Microsoft Office Power Point,  картки - ілюстрації для роботи в групах, ілюстрований матеріал до теми, символи України, костюми до інсценування,буклети.

                                      

Хід уроку

  1. I.     Організаційний момент 

1. Привітання

Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться.

У нас сьогодні в класі

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько так всміхніться

І всі разом скажіть їм: « Добрий день! »

Девіз заняття: (2 слайд) 

Бібліотекар. У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив, аж доти, доки всі найцікавіші й найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку і посміхаються)

-  То кого ви побачили в чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки - дзеркало).

-  Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина найцінніший скарб. Кожен з нас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій землі немає і не буде. (3 слайд)

 


1 учень: Ти знаєш, що ти - людина?

        Ти знаєш про це, чи ні?

          Усмішка твоя - єдина,

   Очі твої - одні.

 

 

2учень: Більше тебе не буде,

   Завтра на цій землі.

   Інші ходитимуть люди,

   Інші кохатимуть люди –

   Добрі, ласкаві і злі.

 

 

  3 учень: Сьогодні усе для тебе:

   Озера, гаї, степи.

   І жити спішити треба –

   Кохати спішити треба

   Гляди ж, не проспи.

 

 4 учень:   Бо ти на землі - людина

     І хочеш того, чи ні –

     Усмішка твоя - єдина.

     Мука твоя - єдина,

     Очі твої - одні.

 


 

Бібліотекар. А хто ж така людина, зараз ми спробуємо розібратися. ( 4 слайд)

-         - Діти, а що означає – бути громадянином України? (любити рідну мову, поважати український народ, шанувати традиції країни, поважати права інших людей, сумлінно виконувати обов’язки). Як кожний справжній громадянин, ви повинні знати свої права і обов’язки .

 

- Сьогодні наш виховний захід присвячений саме цій темі.           ( 5 – 10 слайд)

Права дитини - це певні можливості, які треба вам, дітям, (до вісімнадцяти років) для того, щоб жити і дорослішати.

Правоправила і норми поведінки встановлені державою.

Бібліотекар. У різні епохи неоднаково дивилися на виховання  і догляд за дітьми. Раніше діти не мали іграшок, свого дитячого одягу. І тільки триста років тому на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі книги, дитячі пісні та музику. У 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу, у тому числі і наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини. У 1991 році в Україні був прийнятий Закон про охорону дитинства.

  Що означають слова «Декларація» та «Конвенція»   розкажуть діти.

4 учень:Декларація - це документ у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

 Конвенція - це міжнародний договір. ( 9 слайд)

 

Бібліотекар. ( 10 слайд)

- Діти наше завдання переконатися, що права та обов’язки треба знати.

- Давайте познайомимо його з деякими правами.   ( 11 - 22 слайд)  

1.  Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави – захищати життя людини. Кожна людина має право на життя. Право на імя.  

Кожна людина має право на громадянство.

 2 учень: Всі діти, не залежно від походження, кольору шкіри, національності, мови, є рівні у своїх правах. Всі діти є рівними  у своїх правах. Кожна людина має право на відсутність дискримінації.

3 учень: У кожного народу є своя мова, свої традиції, релігія обряди. Всі мають право користуватися своєю  національною культурою, рідною мовою та сповідувати свою релігію. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. 

4. Кожна людина має право на життя з батьками. А ще на батьківське піклування. 

5 Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Використання примусової праці забороняється.      

6 учень: Кожен,  має право на відпочинок, дозвілля та учать у культурному та творчому житті. Всі мають право на відпочинок

7                  Добрий доктор Айболить.

             Він питає: «Що болить?»

             Усіх діток він лікує,

             Щастя, радість їм дарує.

8. Діти мають право на охорону здоров'я. Цим правом користується кожний із нас.  

9        учень: Іде урок. Діти працюють. Вони уважно слухають  учителя.  Кожен пам'ятає: ми маємо право на освіту, і наш обов'язок - старанно учитися.

10    Жодна дитина не може бути піддана катуванню, знущанню, незакрнному арешту або позбавлення волі.  Діти не повинні ставати жертвами насильства . Діти мають право на відсутність рабства.

11    Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Кожен має право на житло.

12    Кожен має право на свободу слова.

    13 учень: Діти мають право на отримання  інформації, право на розвиток творчих здібностей, право відвідувати спортзал, тренуватись.  

14  Діти мають право на користування досягненнями культури. 

15 Діти з обмеженими можливостями мають право на особливе піклування і освіту.

 

 

Бібліотекар. Але права нерозривно пов'язані з обов'язками. А що таке обов'язок?

Обов'язок -  це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі та оточуючим.       (23 слайд)   

  Бібліотекар. пропоную всім дружно виростити квітку, та не просту, а чарівну. Ось на дошці середина квітки, з кожною правильною відповіддю у нашої квітки виросте пелюстка. Давайте постарайтесь виростити побільше пелюсток!     

Діти називають.                       

А зараз діти назвуть свої обов'язки. (створення віночка-обов’язків)  (24 слайд)   

18   учень: Наш обов'язок - старанно вчитися.

19   учень: Берегти природу, пам'ятки культури.

20учень: Берегти шкільне майно.

21учень: Дотримуватись моральних норм поведінки.

22учень: Дотримуватись правил особистої гігієни.

23  учень: Дотримуватись правил дорожнього руху. 

 

На екрані з'являється слайд, де зображений віночок обов’язків.

 

 

І тур. Розминка.

Бібліотекар. Права повторили, а тепер можна і погратися. Гра називається «Впіймай право за хвіст». Будь певен, така розвага сподобається усім.

Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані. Так як це розминка, то бали за цей конкурс не ставляться.

Повторили всі права,

Тож тепер почнеться гра.

Якщо право є в законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо ж його нема,

В класі буде тишина.

 

1. Кожна дитина має право на життя.

2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та запивати їх газованими напоями.

3. Діти, які сумлінно виконують домашню роботу, мають право на любов і піклування своїх батьків.

4. Дитина може говорити те, що думає.

5. Діти мають право на навчання в школі.

6. Всі діти мають право говорити образливі слова.

7. Дитиною вважають людину до 21 року.

 

Бібліотекар. Діти, на адресу вашого класу прийшла якась незвичайна телеграма від казкових героїв. Прошу вас розібратися.  (25 слайд)

Бібліотекар. Дозвольте зачитати Вам її текст.

Звертаємося за допомогою! Захистіть наші права!

Літературні герої.

 

ІІ тур. Телеграми від казкових героїв.

(26 -30 слайд)          - 3 якої казки ілюстрація? Які права Попелюшки порушувала мачуха?     (право на відпочинок).       (батьківське піклування.)

- 3 якої казки ілюстрація? («Коза дереза »).

- Яке право козенят порушено у казці? (право на життя).     

- Згадаймо казку «Бридке каченя» .

Яке право бридкого каченяти було порушено? (всі рівні у правах).

-    3 якої казки ілюстрація? Які права зайчика порушувала лисичка?   (право на житло).       

-          - 3 якої казки ілюстрація? Які права ляльок  порушував Карабас - Барабас?   (Діти не повинні ставати жертвами насильства)

 

(31 слайд)    - до кінця гри.

ІІІ тур. «Так чи ні»

Бібліотекар. Діти! Пропоную вам пограти у гру «Так чи ні».   Я говорю ситуацію, а ви піднімаєте праву руку догори, якщо «ТАК», і, відповідно, руки всіх членів команди лежать складені на парті, якщо «НІ», таке право не існує, вигадане щойно.

- Усі діти мають право на любов та піклування. ( Так)

- Кожна дитина має право їсти багато цукерок і чіпсів. ( Ні )

- Усі діти рівні у своїх правах. ( Так )

- Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату. ( Ні )

- Кожна дитина має право не обідати. ( Ні )

- Усі діти мають право на повноцінне харчування. ( Так )

- Усі діти мають право на освіту. ( Так )

 

Фізкульт-хвилинка.

Бібліотекар. Втомились сидіти? А тепер невеличка гра «Всі ми різні». За командою встаньте ті, хто:

- Любить малювати

- вранці почистив зуби

 - любить співати,

-  у кого довге волосся

- хто сьогодні прийшов у спідниці в школу

- любить грати на музичних інструментах

- любить вчити напам’ять і розповідати вірші

- тримає вдома собаку, кота, папугу, акваріум з рибками

- носить бантики

- а тепер ті, хто має очі блакиті, тепер встаньте ті, то з карими очима

Бібліотекар. Впевнились, що всі ми – різні, але всі ми рівні.

 

 

ІУ тур. «10 Не під час уроку».

Бібліотекар. Ти заходиш до школи – і перед тобою на стіні – правила поведінки для учнів. Ти – учень, і мусиш їх дотримуватись. Для чого?

( щоб під час уроків було тихо, щоб легше вчителям було нас вчити, а тобі вчитися, щоб кожен мав своє  місце за партою).  Тому пограємо в таку гру. Кожна команда по черзі назвиває, що не можна робити під час уроку.

(Вчитель демонструє правила « 10  НЕ під час уроку», складені учнями).

 

 

У тур. «Правильно – неправильно»

Бібліотекар. Перед вами на столі лежить кнопка, з одного боку – червона, з іншої сторони – зелена. Я називаю командам вчинки, капітан команди має повернути кнопку зеленою стороною доверху, якщо це хороший вчинок, червоною стороною доверху кладеться кнопка, якщо це неввічливий, поганий вчинок.

  1. ходити в школу.
  2. поважати близьких та друзів.
  3. бігати під час уроків.
  4. слухатись своїх батьків.
  5. цінувати і дбати про своє здоров’я.
  6. ображати обнокласників.
  7. писати охайно.
  8. запізнюватись на заняття.
  9. допомагати батькам у хатніх справах.

 

Бібліотекар. - Вам тепер  зрозуміло, чому потрібно знати права та обов’язки громадянина?   А чи сподобалась вам гра? Що було самим цікавим? А хто з ваших однокласників був самий активний?

БібліотекарА тепер я передаю слово журі. На цьому наша гра  про обов’язки  права дитини завершено.

Журі підводить підсумки  гри та називає переможців.

(Відзначення переможців та найактивніших ігроків)



Создан 25 янв 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником